مکانیک خودرو
نوشته شده توسط : alireza

مکانیک خودرو (تکنسین خودرو در بیشتر آمریکای شمالی، تکنسین وسایل نقلیه سبک به انگلیسی بریتانیایی و مکانیک موتور در انگلیسی استرالیایی) مکانیکی است که انواع خودروها یا در یک منطقه خاص یا در یک خودروی خاص تولید می‌شود. در تعمیر خودروها، نقش اصلی آنها تشخیص دقیق و سریع مشکل است. آنها اغلب باید قبل از شروع کار یا پس از جداسازی جزئی برای بازرسی، قیمت ها را برای مشتریان خود اعلام کنند. کار آنها ممکن است شامل تعمیر یک قطعه خاص یا تعویض یک یا چند قطعه به عنوان مجموعه باشد.

تعمیر و نگهداری اولیه وسیله نقلیه بخشی اساسی از کار یک مکانیک در کشورهای صنعتی مدرن است، در حالی که در کشورهای دیگر تنها زمانی مورد مشورت قرار می گیرند که یک وسیله نقلیه از قبل نشانه هایی از نقص را نشان دهد. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه نیز بخشی اساسی از کار مکانیک است، اما در مورد وسایل نقلیه ای که به طور منظم توسط مکانیک نگهداری نمی شوند، این امکان وجود ندارد. یکی از جنبه‌های نادرست تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، تعویض برنامه‌ریزی شده قطعات مختلف است که قبل از شکست برای جلوگیری از آسیب‌های بسیار گران‌تر اتفاق می‌افتد.

با پیشرفت سریع تکنولوژی، شغل مکانیک از مکانیکی صرفاً به فن آوری الکترونیکی تبدیل شده است. از آنجایی که امروزه وسایل نقلیه دارای سیستم های کامپیوتری و الکترونیکی پیچیده ای هستند، مکانیک ها نیاز به دانش گسترده تری نسبت به گذشته دارند.

با توجه به ماهیت هزارتویی فزاینده فناوری که اکنون در خودروها گنجانده شده است، اکثر نمایندگی‌های خودرو و کارگاه‌های مستقل اکنون رایانه‌های تشخیصی پیچیده‌ای را در اختیار هر تکنسین قرار می‌دهند که بدون آن‌ها قادر به تشخیص یا تعمیر وسیله نقلیه نیستند.

در ایالات متحده، بسیاری از برنامه ها و مدارس آموزش هایی را برای کسانی که علاقه مند به پیگیری شایستگی های مکانیک یا تکنسین خودرو هستند، ارائه می دهند. زمینه های آموزشی شامل تعمیر و نگهداری خودرو، تعمیر تصادف، رنگ آمیزی و بازسازی، الکترونیک، سیستم های تهویه مطبوع و گرمایش، و مکانیک کامیون و دیزل می باشد. بنیاد ملی آموزش تکنسین‌های خودرو (NATEF) مسئول ارزیابی برنامه‌های آموزشی تکنسین در برابر استانداردهای توسعه‌یافته توسط صنعت خودرو است. NATEF برنامه ها را در چهار دسته مختلف اعتبار می دهد: خودرو، تصادف، کامیون (فناوری دیزل) و سوخت های جایگزین. NATEF مدارس متوسطه و پس از متوسطه را با برنامه های معتبر در وب سایت خود فهرست می کند.

برخی از مکانیک ها دارای گواهینامه ASE هستند که یک روش استاندارد برای تست سطح دانش و مهارت است. در حالی که طبق قانون الزامی برای دریافت گواهینامه مکانیک نیست، برخی از شرکت‌ها فقط کارکنانی را استخدام می‌کنند که آزمون‌های ASE را گذرانده‌اند. تکنولوژی مورد استفاده در خودروها به سرعت تغییر می کند و مکانیک باید برای یادگیری این فناوری ها و سیستم های جدید آماده باشد. مکانیک خودرو از نظر فیزیکی کار سختی دارد، اغلب در معرض دمای شدید قرار می گیرد، اجسام سنگین را بلند می کند و برای مدت طولانی در موقعیت های ناراحت کننده می ماند. آنها همچنین ممکن است با قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی مقابله کنند.

مکانیک خودرو در محل کار، ایالات متحده آمریکا، 1910s

اینترنت به طور فزاینده ای در این زمینه به کار می رود و مکانیک ها به صورت آنلاین مشاوره ارائه می دهند. خود مکانیک‌ها اکنون مرتباً از اینترنت برای کسب اطلاعات برای کمک به آنها در تشخیص و/یا تعمیر وسایل نقلیه استفاده می‌کنند. کتابچه راهنمای خدمات مبتنی بر کاغذ برای وسایل نقلیه به طور قابل توجهی کمتر رایج شده است، زیرا رایانه‌هایی که به اینترنت متصل هستند، موقعیت خود را می‌گیرند و به انبوهی از دستورالعمل‌ها و اطلاعات فنی دسترسی سریع می‌دهند. علاوه بر این، پلتفرم‌های قرار آنلاین افزایش یافته‌اند و به مشتریان اجازه می‌دهند تا تعمیرات خودرو را با تعیین وقت قبلی برنامه‌ریزی کنند. یک روش جدیدتر از خدمات مکانیک سیار پدیدار شده است که در آن قرار ملاقات آنلاین توسط شخصی که به دنبال تعمیر است به یک تماس اعزام تبدیل می شود و مکانیک برای انجام خدمات به محل مشتری می رود.

یک مکانیک معمولاً از کارگاهی کار می کند که مکانیک (به خوبی مجهز) در آن به آسانسور وسیله نقلیه دسترسی دارد تا به مناطقی که دسترسی به آنها در هنگام قرار گرفتن ماشین روی زمین دشوار است دسترسی داشته باشد. در کنار مکانیک کارگاهی، مکانیک‌های متحرک مانند مکانیک‌های انجمن خودرو بریتانیا (AA) وجود دارد که به مالک خودرو اجازه می‌دهد بدون نیاز به بردن خودرو به گاراژ کمک دریافت کند.

یک مکانیک ممکن است انتخاب کند که در مشاغل دیگر مرتبط با رشته خود شرکت کند. به عنوان مثال، تدریس دوره های تجارت خودرو تقریباً به طور کامل توسط مکانیک های واجد شرایط در بسیاری از کشورها انجام می شود.

چندین مدرک تجاری دیگر برای کار بر روی وسایل نقلیه موتوری وجود دارد، از جمله پانل کوب، اسپری رنگ، بدنه ساز و مکانیک موتور سیکلت. در اکثر کشورهای توسعه یافته، این دوره های تجاری جداگانه هستند، اما یک تاجر واجد شرایط از یک حوزه می تواند به کار به عنوان دیگری تغییر کند. این معمولاً مستلزم آن است که آنها زیر نظر یک تاجر دیگر به همان شکلی که کارآموز هستند کار کنند.

تعمیر بدنه خودرو مستلزم کار کمتری با قطعات روغنی و چرب خودرو است، اما شامل قرار گرفتن در معرض گرد و غبار ناشی از سمباده زدن بدنه و بخارهای شیمیایی سمی بالقوه رنگ و محصولات مرتبط است. فروشندگان و فروشندگان نیز اغلب نیاز به کسب دانش عمیق در مورد اتومبیل دارند و برخی از مکانیک ها به دلیل دانش خود در این نقش ها موفق هستند. مکانیک خودرو همچنین باید با تمام شرکت های خودروسازی پیشرو و همچنین خودروهای تازه راه اندازی شده به روز بماند. مکانیک باید به طور مداوم بر روی موتورهای فناوری جدید و سیستم های کاری آنها مطالعه کند.





:: برچسب‌ها: بلبرینگ , صنعت , دستگاه بسته بندی , ماشین آلات ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: